امروز: چهارشنبه ۲ آیان ۱۳۹۷
کلیه اخبار مرتبط با واژه یادداشت سیاسی
سالاد فلسطینی!
یادداشت/ حسین شریعتمداری

تأسف‌آور است ولی واقعیت دارد که برخی از مواضع رئیس‌جمهور کشورمان این تصور را پدید می‌آورد که گویی وادادگی و انفعال در مقابل دشمنان بیرونی و اهانت و ناسزا به منتقدان داخلی، دو شاخصه برجسته ایشان در دو عرصه سیاست خارجی و عملکرد داخلی است !
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۵۵
گفت‌وگو همان مذاکره است
یادداشت/ سعدالله زارعی

می‌توان این بازی مسخره را به هم زده به آنان نشان داد که نه نیازی به شما داریم و نه اعتمادی که با شما به توافق برسیم.
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۴۸
سواری با خودروی اسلامی

چه کسی باید برای کوچک شدن روزبه‌روز سفره خانواده ایرانی، به تأخیر افتادن مکرر پرداخت حقوق کارگر ایرانی، بی‌کار ماندن جوان تحصیل‌کرده ایرانی غصه بخورد؟
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۳۵
چه کسی باید برای عقب ماندگی در عدالت عذرخواهی کند؟
یادداشت/سردار نقدی

آن کسی که در بدو ورود به ریاست جمهوری، 7 میلیارد تومان خرج تجملات دفترش می‌کند و برخلاف دستورات صریح اسلام در خانه دهها میلیارد تومانی زندگی می کند باید عذر خواهی کند.
یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵:۲۸
کودتا و تغییر رویکردها
یادداشت/عباس سلیمی نمین

اطلاع از این‏که اولین هنرستان موسیقی توسط رضاخان به سال 1312 تأسیس شد چه قضاوتی را در وهله نخست به ذهن دریافت کننده آن متبادر می‏سازد؟ بی تردید تلقی اولیه خدمتی به این هنر دارای قدمت در ایران خواهد بود، اما آیا بهتر نیست از این سطح فراتر رویم و لایه های زیرین چنین اقداماتی را نیز به مطالعه بنشینیم؟ چراکه پدیده‏ها می‏توانند ظاهر و باطنی داشته باشند و صرفاً ظاهر آن‏ها نمی‏تواند ما را به برداشت درستی رهنمون سازد.
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸:۲۲
تحلیل احمقانه!
یادداشت/ حسین شریعتمداری

در کجای دنیا برای مقابله با آشوبگران و متجاوزان به جان و مال مردم، پلیس را بدون اسلحه به میدان می‌فرستند؟! اگر توماس جفرسون -از واضعان دموکراسی آمریکا- سر از خاک بیرون می‌کرد، می‌گفت؛ این روش که شما دنبال می‌کنید آنارشیسم است، نه دموکراسی!
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۲۳
هجمه انگلیسی به ارتش انقلابی
یادداشت/ شهاب شعبانی نیا

مبدا هجمه اخیر به ارتش جمهوری اسلامی ایران، انگلیس بوده است؛ کشوری که با پذیرا بودن تعداد قابل توجهی از «آقازاده»های ایرانی، منشأ ظهور و بروز فتنه‌های متعددی علیه ملت ایران به شمار می‌رود.
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴:۰۷
سرخوردگی بدنه اجتماعی؛ چالش امروز اصلاح طلبان
یادداشت/ محمد عبداللهی

آنچه در چند ماه اخیر در طبقات اجتماعی اصلاح‌طلبان رخ داده به خوبی نشان می‌دهد که این بدنه به شدت در حال تضعیف است و ممانعت از سرخوردگی بدنه اجتماعی به چالش امروز این جریان سیاسی تبدیل شده است؛ .
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۲۰
بازخوانی وظایف رئیس‌ جمهور در قانون اساسی
/یادداشت/محمدکاظم انبارلویی

هرگاه مطالبات مردم از رئیس‌ جمهور برحسب وظایفی که در قانون اساسی دارد در افکار عمومی به اوج خود می‌رسد، آقای روحانی به جای پاسخگویی، پرسش‌های بی‌پاسخ مردم را به نام رقبای خود فاکتور می‌کند.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱:۴۸
 سواد رسانه ای و رهاشدگی فضای مجازی

آنچه امروز حایز اهمیت است، نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی به عنوان یک فرا رسانه و یا یک رسانه چند وجهی و موثر است.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱:۱۵
یوز ایرانی یا جاسوس‌آمریکایی؟!
حسین شریعتمداری

کیهان به نوبه خود طی گزارش مفصلی در اسفند ماه ۱۳۹۳ و با عنوان «مجوز شکار حیوانات یا جمع‌آوری اطلاعات»! به ماجرای مشکوک حضور اتباع آمریکا و انگلیس که در پوشش شکار به مناطق کویری ایران گسیل شده بودند، پرداخت.
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸:۴۴
داستان قطار انقلاب
یادداشت/ عبد‌الله گنجی

هنگام قضاوت درباره قطار انقلاب اسلامی باید همه گزینه‌‌ها را مد نظر داشت و برخورد‌‌های کادر قطار را هم به عنوان یک گزینه از نظر دور نداشت.
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴:۲۲
تیر مهلک دشمن به کانون گرم خانواده های مسلمان
یادداشت/

دشمنان شکست خورده اسلام هر روز با یک نقشه جدید قصد دارند از طریقی به خانواده های ما ضربه بزنند.
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰:۰۰
این اعلان جنگ به کارگزاران فاسد حکومتی است
یادداشت/ غلامرضا صادقیان

«انقلابی بودن» را باید از نسل جوان که نه آلوده به فساد است و نه پست و مقام خود را در خطر انقلابی عمل کردن می‌بیند، انتظار کشید و با میدان دادن به آنان در عرصه افشاگری و مدیریت، صحنه کارزار مبارزه با فساد را به ایشان سپرد.
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷:۳۵
در انتظار یک جو غیرت!
یادداشت/

نگارنده در پی متهم کردن وزیر صنعت دولت یازدهم به سوء‌استفاده از موقعیت شغلی خود نیست، ولی همین ساده‌لوحی‌ها و بی‌خبری از مشکلات مردم که خصیصه کلان ‌سرمایه‌داران است در تحمیل برخی از شرایط شکننده به مردم و مخصوصا اقشار محروم و مستضعف نقش موثری دارد.
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۵۰