امروز: جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶
سرویس : خواندنی ها
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۱:۰۷
شناسه خبر: ۴۲۷۷۰۱
 
سخنان عجیبی که نباید از آن‌ها تعجب کرد!
اصغر فرهادی را که می‌شناسید! همو که آخرین فیلمش، فروشنده را می‌گویم با حمایت مالی یکی از حامیان اصلی داعش یعنی قطر ساخته شد.

به گزارش دلگان پرس، باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو منتشر کرد :

 «هنوز دولت برنامه مشخصی در رابطه با عقیم‌کردن زنان کارتن‌خواب ارائه نداده است. قطعا این برنامه باید از سوی وزارت بهداشت بررسی شود که به همین منظور، مباحثی هم در جریان است. باید به‌طور تخصصی و کارشناسی، این طرح بررسی شود و بر اساس رضایت زنان کارتن‌خواب، عقیم ‌شدن صورت بگیرد. قطعا این طرح به‌دلیل هزینه‌ها و تولدهای نوزادان معتاد که بار مالی برای کشور دارد، نیازمند بررسی کارشناسی است اما مطلوب این است که ریشه‌ها قطع شود»! این‌ها سخنان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور است که در رابطه با بخشی از هم‌نوعان و هم‌وطنان خود می‌گوید. آری هم‌نوعان و هم‌وطنان خود! این در واقع راه‌حلی است که خانم معاون برای حل وفصل(!) معضل کارتن خوابی ارائه می‌دهد!

سخنانی که البته برای عموم مردم از عجیب هم عجیب‌تر است اما برای کسانی که سر در آخور اشرافی تکنوکرات کارگزارانی دارند، نه تنها عجیب نیست، بلکه راه‌حلی محسوب می‌شود برای حل معضل کارتن‌خوابی! راه‌حلی که احتمالا حضرات با سوزاندن فسفرهای فراوان به آن رسیده‌اند!

حق دارند راه‌حل‌شان برای کارتن‌خواب‌ها عقیم‌سازی باشد؛ آخر چطور می‌شود از دولتی که وزیرش، مسکن مهر را مزخرف می‌خواند و خود از ویلای میلیاردی برخوردار است، انتظار داشت راه‌حلی غیر از این برای کارتن‌خواب‌ها داشته باشد! اصلا از کسانی که بر مانور تجمل اصرار داشتند و ساده‌زیستی را به سخره می‌گرفتند، می‌توان غیر از این هم انتظاری داشت؟!

در واقع این نوع مواجهه‌ی دولت‌مردان و دولت‌زنان با مسئله کارتن‌خواب و گورخواب‌ها نتیجه‌ی تفکر و رویکردی است که بر دولت حاکم است. رویکردی که جناب سریع‌القلم به عنوان مغز متفکر دولت یازدهم در تشریح اولویت‌های دولت اینگونه از آن رونمایی کرده بود: «مهم‌ترین اولویت دولت جدید، تغییر سریع تصویر ایران در منطقه و جهان است؛ تصویری که نشان دهد افرادی مؤدب، بافرهنگ، اصیل، بادانش، مجهز به عفت کلام، خویشتن دار و فهیم نسبت به منافع و مصالح ملی در دستگاه دولتی مسئولیت پذیرفته‌اند. عده ای که قبلاً هواپیما سوار شده‌اند، سیر هستند، غذای خوب خورده‌اند، زندگی متعارفی داشته‌اند و با جهان آشنایی دارند.»

راستی شنیده‌اید که چندی قبل آقایان از حقوق شهروندی رونمایی کردند و برای همه مردم هم پیامک فرستادند تا بروند آن را بخوانند. نمی‌دانم بین عقیم‌سازی و حقوق شهروندی رابطه‌ای وجود دارد یا نه؟ و نمی‌دانم کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها هم دارای حقوق شهروندی هستند یا خیر؟

راستی این را هم احتمالا شنیده‌اید که جناب اصغر فرهادی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وجود گورخواب‌ها انتقاد کرده است. اصغر فرهادی را که می‌شناسید! همو که آخرین فیلمش، فروشنده را می‌گویم با حمایت مالی یکی از حامیان اصلی داعش یعنی قطر ساخته شد. همو که با به تصویر کشیدن همین کارتن‌خواب‌ها در فیلم هایش کاسبی اسکار می‌کند. همو که خود از سربازان لیبرال‌سرمایه‌داری است. اگر بگویم دردناک‌تر از گورخوابی و کارتن‌خوابی این است که پادوهای نظام لیبرال سرمایه‌داری ژست حمایت از کارتن خواب‌ها را بگیرند، حرفی نابجا نیست!

البته چند روز قبل یکی از همین قماش لیبرال مسلک نسبت واقعی این جماعت با کارتن‌خواب‌ها را به خوبی نشان داد. آنجا که نوشت: «نمی‌شه که اینا تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم تولیدات اینا رو سیر کنه... تنها راه‌حل واقعی کنترل جمعیت کارتن‌خواب‌ها و حاشیه‌نشین‌ها، عقیم کردن اجباریه... اگرچه مغزایی که کار نمی‌کنن برای عقیم کردن سگ و گربه هم احساساتی می‌شن... چون عادت دارن فقط به حقوق موجودی که توانایی درک حقوقش رو نداره یا شعورش رو نداره فکر کنند اما نمی‌تونن به حقوق بچه‌ای فکر کنن که تو این قبر‌ها به دنیا میاد و حق داره تو این وضعیت متولد نشه...»

وحید سالار

دیدگاه شما
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
دیدگاه دیگران
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۴:۲۲
پیروز اصلی انتخابات ۲۹ اردیبهشت مقام معظم رهبری و ملت ایران است
امام جمعه موقت دلگان پیروز اصلی انتخابات 29 اردیبهشت مقام معظم رهبری و ملت ایران است، گفت: مقام معظم رهبری با مدیریت کلان، افکار عمومی را به گونه ای هدایت و راهنمایی کرد که مردم با حضور حداکثری خودشان...
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۴۵
زیبایی و جوانی پوست در تابستان
برای زیبایی و کاهش چین و چروک صورت به خصوص در فصل گرم سال برخی نکات را رعایت کنید تا پوست شما جوان و زیبا بماند.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۴۳
مروری بر زندگی شهید سرهنگ دوم خلبان «روزبه ناظریان»
شهید خلبان روزبه ناظریان نماد شهامت، ایثار و از خود گذشتگی بود و همیشه تلاش داشت تا راه شهید خلبان خلعتبری را ادامه دهد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۴۱
شکارچی قهار، بطرز فجیعی خود نیز شکار شد + تصاویر
یک فیل ماده خشمگین که بوتا را با خرطومش از زمین بلند کرده بود در اثر شلیک گلوله روی وی سقوط کرد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۹
صوت/ تلخی بیکاری
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»، کلیپ صوتی «تلخی بیکاری» را منتشر کرد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۶
فیلم کامل بیانات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سند ۲۰۳۰
آیت‌الله مکارم شیرازی بندهای مختلف سند ۲۰۳۰ یونسکو را نقد و بررسی کردند.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۴
خرمشهر ها در پیش است
خدا، اگر معیار کار تو باشد، هیچ مهم نیست قلم داشته باشی یا گلوله! از سیم‌خاردار نفس اگر عبور کرده باشی، هیچ مهم نیست سرباز هنر باشی یا امیر ارتش! سردار هنر باشی یا سرباز ارتش! بزرگی چون آوینی باشی یا ...
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۱
مجلس خبرگان اهانت به شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد
مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای اهانت به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرده و نسبت به عواقب این اقدام به آل خلیفه هشدار داد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۰
ربیع‌خواه: امیدوار نبودیم اصلا به قطر نمی‌رفتیم/ کسی نمی‌تواند بگوید پرسپولیس را فدای طارمی کرده‌ایم
بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با همه توان در بازی با لخویا بازی می‌کنیم و هواداران مطمئن باشند اگر به نتیجه بازی برگشت امیدوار نبودیم اصلا به دوحه قطر نمی‌رفتیم.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۲۴
بازیگر سینما زمانی که در جبهه بود +عکس
رضا توکلی تازه ترین پست اینستاگرام خود را به تصویری از خود در دوران دفاع مقدس اختصاص داد.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۲۷
برنده اصلی انتخابات
رئیس‌جمهور هر کس که باشد، باید در درجه اول امنیت و اقتدار ملی را پاس بدارد و در جهت همبستگی ملی و انسجام اسلامی گام بردارد.
۱۳۹۶/۳/۱ - ۱۰:۴۶
جاده هودیان دلگان به مسجد ابوالفضل بزمان سالهاست که ساخته نمی شود+ فیلم
علی رغم اینکه مطالعه ساخت پروژه جاده دهستان هودیان دلگان به روستای مسجد ابوالفضل بزمان از سه دهه قبل آغاز شده، اما هنوز ساخته نشده است.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۲۵
«میرسلیم» برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی ضمن تشکر از ملت ایران برای خلق حماسه حضور در انتخابات، برای رئیس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۱:۲۹
پیشرفت 50درصدی مسیر تنگه فنوج به تنگه سرحه/ 40میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیاز است
رئیس راه و شهرسازی فنوج گفت: احداث مسیر استاندارد فنوج به تنگه سرحه در حال حاضر 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۲۰
به کارگیری مدیران کارآمد، رمز موفقیت دولت
موفقیت حکومت‌ها به مدیران میانی وابسته است. مدیران میانی لایق، کسانی هستند که با کمترین بودجه، بیشتری خدمت‌ها را ارائه دهند. کسانی هستند که بتوانند در کارکنان خود عشق و شور برای خدمت را ایجاد کنند نه ...
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۱۶
مردم شکرگزار + فیلم
بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انتخابات را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۱۸
رفاقت جایگزین رقابت + صوت
بعد از سنگ تمام ملت در حماسه دیروز، رقابت جای خود را به رفاقت داده است.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۱۴
به دخترم بگو مانند زینب باید برایم زینبی كند
سردار شهید سید حسین گلریز در قسمتی از متن وصیت‌نامه خود می‌نویسد: به دخترم بگویید که مانند زینب باید برایم زینبی كند، زیرا یكی از دلایل نامگذاری او به این اسم و نشانی، همین بوده است.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۰۱
جمعیت به عنوان رکن مهم توسعه در هر کشوری محسوب می شود
امام جمعه دلگان گفت: جمعیت به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی توسعه در هر جامعه و کشوری محسوب می شود.
۱۳۹۶/۲/۳۰ - ۱۰:۱۳
شگفت‌زدگی رسانه‌های غربی از مشارکت ایرانیان در انتخابات
رسانه‌های غربی ضمن پوشش اخبار مربوط به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران از مشارکت گسترده مردم، شگفت‌زده شدند.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۴:۲۲
پیروز اصلی انتخابات ۲۹ اردیبهشت مقام معظم رهبری و ملت ایران است
امام جمعه موقت دلگان پیروز اصلی انتخابات 29 اردیبهشت مقام معظم رهبری و ملت ایران است، گفت: مقام معظم رهبری با مدیریت کلان، افکار عمومی را به گونه ای هدایت و راهنمایی کرد که مردم با حضور حداکثری خودشان...
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۴۵
زیبایی و جوانی پوست در تابستان
برای زیبایی و کاهش چین و چروک صورت به خصوص در فصل گرم سال برخی نکات را رعایت کنید تا پوست شما جوان و زیبا بماند.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۴۳
مروری بر زندگی شهید سرهنگ دوم خلبان «روزبه ناظریان»
شهید خلبان روزبه ناظریان نماد شهامت، ایثار و از خود گذشتگی بود و همیشه تلاش داشت تا راه شهید خلبان خلعتبری را ادامه دهد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۴۱
شکارچی قهار، بطرز فجیعی خود نیز شکار شد + تصاویر
یک فیل ماده خشمگین که بوتا را با خرطومش از زمین بلند کرده بود در اثر شلیک گلوله روی وی سقوط کرد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۹
صوت/ تلخی بیکاری
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سال «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»، کلیپ صوتی «تلخی بیکاری» را منتشر کرد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۶
فیلم کامل بیانات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سند ۲۰۳۰
آیت‌الله مکارم شیرازی بندهای مختلف سند ۲۰۳۰ یونسکو را نقد و بررسی کردند.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۴
خرمشهر ها در پیش است
خدا، اگر معیار کار تو باشد، هیچ مهم نیست قلم داشته باشی یا گلوله! از سیم‌خاردار نفس اگر عبور کرده باشی، هیچ مهم نیست سرباز هنر باشی یا امیر ارتش! سردار هنر باشی یا سرباز ارتش! بزرگی چون آوینی باشی یا ...
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۱
مجلس خبرگان اهانت به شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد
مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای اهانت به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرده و نسبت به عواقب این اقدام به آل خلیفه هشدار داد.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۳۰
ربیع‌خواه: امیدوار نبودیم اصلا به قطر نمی‌رفتیم/ کسی نمی‌تواند بگوید پرسپولیس را فدای طارمی کرده‌ایم
بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با همه توان در بازی با لخویا بازی می‌کنیم و هواداران مطمئن باشند اگر به نتیجه بازی برگشت امیدوار نبودیم اصلا به دوحه قطر نمی‌رفتیم.
۱۳۹۶/۳/۵ - ۱۲:۲۴
بازیگر سینما زمانی که در جبهه بود +عکس
رضا توکلی تازه ترین پست اینستاگرام خود را به تصویری از خود در دوران دفاع مقدس اختصاص داد.