امروز: سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
سرویس : خواندنی ها
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۱:۰۷
شناسه خبر: ۴۲۷۷۰۱
 
سخنان عجیبی که نباید از آن‌ها تعجب کرد!
اصغر فرهادی را که می‌شناسید! همو که آخرین فیلمش، فروشنده را می‌گویم با حمایت مالی یکی از حامیان اصلی داعش یعنی قطر ساخته شد.

به گزارش دلگان پرس، باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو منتشر کرد :

 «هنوز دولت برنامه مشخصی در رابطه با عقیم‌کردن زنان کارتن‌خواب ارائه نداده است. قطعا این برنامه باید از سوی وزارت بهداشت بررسی شود که به همین منظور، مباحثی هم در جریان است. باید به‌طور تخصصی و کارشناسی، این طرح بررسی شود و بر اساس رضایت زنان کارتن‌خواب، عقیم ‌شدن صورت بگیرد. قطعا این طرح به‌دلیل هزینه‌ها و تولدهای نوزادان معتاد که بار مالی برای کشور دارد، نیازمند بررسی کارشناسی است اما مطلوب این است که ریشه‌ها قطع شود»! این‌ها سخنان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور است که در رابطه با بخشی از هم‌نوعان و هم‌وطنان خود می‌گوید. آری هم‌نوعان و هم‌وطنان خود! این در واقع راه‌حلی است که خانم معاون برای حل وفصل(!) معضل کارتن خوابی ارائه می‌دهد!

سخنانی که البته برای عموم مردم از عجیب هم عجیب‌تر است اما برای کسانی که سر در آخور اشرافی تکنوکرات کارگزارانی دارند، نه تنها عجیب نیست، بلکه راه‌حلی محسوب می‌شود برای حل معضل کارتن‌خوابی! راه‌حلی که احتمالا حضرات با سوزاندن فسفرهای فراوان به آن رسیده‌اند!

حق دارند راه‌حل‌شان برای کارتن‌خواب‌ها عقیم‌سازی باشد؛ آخر چطور می‌شود از دولتی که وزیرش، مسکن مهر را مزخرف می‌خواند و خود از ویلای میلیاردی برخوردار است، انتظار داشت راه‌حلی غیر از این برای کارتن‌خواب‌ها داشته باشد! اصلا از کسانی که بر مانور تجمل اصرار داشتند و ساده‌زیستی را به سخره می‌گرفتند، می‌توان غیر از این هم انتظاری داشت؟!

در واقع این نوع مواجهه‌ی دولت‌مردان و دولت‌زنان با مسئله کارتن‌خواب و گورخواب‌ها نتیجه‌ی تفکر و رویکردی است که بر دولت حاکم است. رویکردی که جناب سریع‌القلم به عنوان مغز متفکر دولت یازدهم در تشریح اولویت‌های دولت اینگونه از آن رونمایی کرده بود: «مهم‌ترین اولویت دولت جدید، تغییر سریع تصویر ایران در منطقه و جهان است؛ تصویری که نشان دهد افرادی مؤدب، بافرهنگ، اصیل، بادانش، مجهز به عفت کلام، خویشتن دار و فهیم نسبت به منافع و مصالح ملی در دستگاه دولتی مسئولیت پذیرفته‌اند. عده ای که قبلاً هواپیما سوار شده‌اند، سیر هستند، غذای خوب خورده‌اند، زندگی متعارفی داشته‌اند و با جهان آشنایی دارند.»

راستی شنیده‌اید که چندی قبل آقایان از حقوق شهروندی رونمایی کردند و برای همه مردم هم پیامک فرستادند تا بروند آن را بخوانند. نمی‌دانم بین عقیم‌سازی و حقوق شهروندی رابطه‌ای وجود دارد یا نه؟ و نمی‌دانم کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها هم دارای حقوق شهروندی هستند یا خیر؟

راستی این را هم احتمالا شنیده‌اید که جناب اصغر فرهادی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وجود گورخواب‌ها انتقاد کرده است. اصغر فرهادی را که می‌شناسید! همو که آخرین فیلمش، فروشنده را می‌گویم با حمایت مالی یکی از حامیان اصلی داعش یعنی قطر ساخته شد. همو که با به تصویر کشیدن همین کارتن‌خواب‌ها در فیلم هایش کاسبی اسکار می‌کند. همو که خود از سربازان لیبرال‌سرمایه‌داری است. اگر بگویم دردناک‌تر از گورخوابی و کارتن‌خوابی این است که پادوهای نظام لیبرال سرمایه‌داری ژست حمایت از کارتن خواب‌ها را بگیرند، حرفی نابجا نیست!

البته چند روز قبل یکی از همین قماش لیبرال مسلک نسبت واقعی این جماعت با کارتن‌خواب‌ها را به خوبی نشان داد. آنجا که نوشت: «نمی‌شه که اینا تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم تولیدات اینا رو سیر کنه... تنها راه‌حل واقعی کنترل جمعیت کارتن‌خواب‌ها و حاشیه‌نشین‌ها، عقیم کردن اجباریه... اگرچه مغزایی که کار نمی‌کنن برای عقیم کردن سگ و گربه هم احساساتی می‌شن... چون عادت دارن فقط به حقوق موجودی که توانایی درک حقوقش رو نداره یا شعورش رو نداره فکر کنند اما نمی‌تونن به حقوق بچه‌ای فکر کنن که تو این قبر‌ها به دنیا میاد و حق داره تو این وضعیت متولد نشه...»

وحید سالار

دیدگاه شما
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
دیدگاه دیگران
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۴
روی خوش تالار شیشه ای در آغاز معاملات
شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در آغاز معاملات روز جاری با رشد 60.10 واحدی به پله 79 هزار و 144 واحد رسید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۲
کشمکش وزارت صنعت و انجمن وارد کنندگان خودرو/ جولان نمایندگی های جعلی در بازار
برخی شرکت های واردکننده خودرو در حالی مشغول به فعالیت در کشور هستند که به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو از طرف شرکت مادر بعنوان نماینده رسمی شناخته نمی شوند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۸
در آلوده‌ترین دی ماه 3سال اخیر تنفس می‌کنیم
آلودگی هرساله نسبت به سال قبل افزایش می یابد در صورتی که مسئولان دولتی به ویژه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پیشتر گفته بود کیفیت هوای تهران نسبت به سه سال گذشته بهتر شده و برنامه ریزی دولت در ا...
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۳
چه کسانی به کانالهای تلگرامی خط تخریب می دهند؟!
فضای مجازی و به ویژه نرم افزار تلگرام از روز تشکیل سرعت اطلاع رسانی را در سطح جهان بالا برده و ارتباطات وارد دنیای جدیدی شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۱
عدالت آموزشی در گنبد دلگان به کما رفته است/سیلی سرد زمستان بر صورت دانش آموزان محروم شرق کشور
در منطقه‌ای نه چندان دور از مرکزشهرستان دلگان و در کوچه پس کوچه‌های بی‌نام و نشان آن، از دبستانی صداي شادی و شيطنت كودكان به گوش می ‌رسد، كودكانی محروم از هرگونه امكانات رفاهی!
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۰
وزیر هزار میلیاردی یک تنه مقابل دولت ایستاده است!
یک روزنامه حامی دولت می‌گوید گویا زور دولتمردان به وزیر صنعت نمی‌رسد که او مجدداً خواستار خروج پتروشیمی‌ها و خوراک آنها از بورس شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۸
کشف بيش از 31 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در زاهدان/ 2 قاچاقچی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان خبر داد: در پی اقدامی ماموران پلیس انتظامی موفق به کشف 31 هزار و 800 ليتر گازوئيل قاچاق شدند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۵
عکس نوشته/ جوانان از بیکاری افسرده شدند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهورگفت: هیچ کاری مهم‌تر از حل مشکل اشتغال جوانان و علی‌الخصوص جوانان تحصیل‌کرده بیکار ندارند، جوانان افسرده شده‌اند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۲
گزارش تصویری/ جدال بر سر زندگی
این روزها در حالی شاهد رونق روز افزون دست فروشان در میادین و معابر اصلی شهر هستیم که بسیاری از شهروندان زاهدانی با ابراز نارضایتی از عدم توجه مدیران شهری به این مشکل، خواستار رسیدگی به وضعیت ناهنجار پ...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۵/۱۰/۲۱ - ۱۲:۵۱
جزییات خودکشی جوان عاشق پیشه + عکس
یک جوان در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان خود را حلق آویز و خودکشی کرده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۶
یک مجروح در درگیری طایفه ای جنوب سیستان و بلوچستان
عزیزالله مجیدیان گفت: در درگیری بین 2 طایفه در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان، یک نفر از ناحیه پا مجروح شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۵۸
جزییات ناپدید شدن دو کودک دانش آموز دلگانی/ جستجو برای یافتن گمشدگان ادامه دارد
معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دلگان با بیان اینکه 2 کودک دانش آموز دلگانی از عصر روز گذشته ناپدید شده اند گفت: جستجوها برای یافتن آنها ادامه دارد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۱:۱۳
پیداشدن ۲ دانش آموز گمشده دلگانی/ امدادگران بسیجی ناجیان خبر خوش شدند
خدابخش نیکوکار از پیدا شدن 2 کودک دانش آموز دلگانی که روز گذشته ناپدید شده بودند، خبر داد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۸:۵۱
یک مصدوم بر اثر تصادف شتر با خودروی پژو/ حوادث تکراری رانندگی در جنوب سیستان و بلوچستان
عزیزالله مجیدیان از مصدوم شدن یک نفر بر اثر تصادف خودروی پژو با شتر در محور دلگان به ایرانشهر خبر داد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۰:۳۹
چهل و چهارمین برنامه کاروان مسجد و نماز در شهرستان دلگان+ تصاویر
چهل و چهارمین برنامه مذهبی و فرهنگی کاروان مسجد و نماز در روستای چاه خدابخش شهرستان دلگان برگزار شد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۱ - ۱۳:۵۴
پیام تسلیت امام جمعه شهر دلگان در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه شهر دلگان با صدور پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۰۹:۵۲
اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب سیستان و بلوچستان
یاور شریف زاده از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال به مدت 4 روز در شهرستان دلگان خبر داد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۷:۳۰
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره جهاد کشاورزی دلگان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۲:۵۸
"پور آب" جواهری در میان کویر/ زیباترین آبشار جنوب سیستان و بلوچستان امکانات رفاهی ندارد
آبشار "پورآب" منطقه گردشگری اسفند شهرستان دلگان در جنوب غرب استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۴
روی خوش تالار شیشه ای در آغاز معاملات
شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در آغاز معاملات روز جاری با رشد 60.10 واحدی به پله 79 هزار و 144 واحد رسید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۱۲
کشمکش وزارت صنعت و انجمن وارد کنندگان خودرو/ جولان نمایندگی های جعلی در بازار
برخی شرکت های واردکننده خودرو در حالی مشغول به فعالیت در کشور هستند که به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو از طرف شرکت مادر بعنوان نماینده رسمی شناخته نمی شوند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۸
در آلوده‌ترین دی ماه 3سال اخیر تنفس می‌کنیم
آلودگی هرساله نسبت به سال قبل افزایش می یابد در صورتی که مسئولان دولتی به ویژه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پیشتر گفته بود کیفیت هوای تهران نسبت به سه سال گذشته بهتر شده و برنامه ریزی دولت در ا...
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۳
چه کسانی به کانالهای تلگرامی خط تخریب می دهند؟!
فضای مجازی و به ویژه نرم افزار تلگرام از روز تشکیل سرعت اطلاع رسانی را در سطح جهان بالا برده و ارتباطات وارد دنیای جدیدی شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۱
عدالت آموزشی در گنبد دلگان به کما رفته است/سیلی سرد زمستان بر صورت دانش آموزان محروم شرق کشور
در منطقه‌ای نه چندان دور از مرکزشهرستان دلگان و در کوچه پس کوچه‌های بی‌نام و نشان آن، از دبستانی صداي شادی و شيطنت كودكان به گوش می ‌رسد، كودكانی محروم از هرگونه امكانات رفاهی!
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۰:۰۰
وزیر هزار میلیاردی یک تنه مقابل دولت ایستاده است!
یک روزنامه حامی دولت می‌گوید گویا زور دولتمردان به وزیر صنعت نمی‌رسد که او مجدداً خواستار خروج پتروشیمی‌ها و خوراک آنها از بورس شده است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۸
کشف بيش از 31 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در زاهدان/ 2 قاچاقچی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان خبر داد: در پی اقدامی ماموران پلیس انتظامی موفق به کشف 31 هزار و 800 ليتر گازوئيل قاچاق شدند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۵
عکس نوشته/ جوانان از بیکاری افسرده شدند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهورگفت: هیچ کاری مهم‌تر از حل مشکل اشتغال جوانان و علی‌الخصوص جوانان تحصیل‌کرده بیکار ندارند، جوانان افسرده شده‌اند.
۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۹:۴۲
گزارش تصویری/ جدال بر سر زندگی
این روزها در حالی شاهد رونق روز افزون دست فروشان در میادین و معابر اصلی شهر هستیم که بسیاری از شهروندان زاهدانی با ابراز نارضایتی از عدم توجه مدیران شهری به این مشکل، خواستار رسیدگی به وضعیت ناهنجار پ...