امروز: جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سرویس : خواندنی ها
زمان : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۱:۰۷
شناسه خبر: ۴۲۷۷۰۱
 
سخنان عجیبی که نباید از آن‌ها تعجب کرد!
اصغر فرهادی را که می‌شناسید! همو که آخرین فیلمش، فروشنده را می‌گویم با حمایت مالی یکی از حامیان اصلی داعش یعنی قطر ساخته شد.

به گزارش دلگان پرس، باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو منتشر کرد :

 «هنوز دولت برنامه مشخصی در رابطه با عقیم‌کردن زنان کارتن‌خواب ارائه نداده است. قطعا این برنامه باید از سوی وزارت بهداشت بررسی شود که به همین منظور، مباحثی هم در جریان است. باید به‌طور تخصصی و کارشناسی، این طرح بررسی شود و بر اساس رضایت زنان کارتن‌خواب، عقیم ‌شدن صورت بگیرد. قطعا این طرح به‌دلیل هزینه‌ها و تولدهای نوزادان معتاد که بار مالی برای کشور دارد، نیازمند بررسی کارشناسی است اما مطلوب این است که ریشه‌ها قطع شود»! این‌ها سخنان شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور است که در رابطه با بخشی از هم‌نوعان و هم‌وطنان خود می‌گوید. آری هم‌نوعان و هم‌وطنان خود! این در واقع راه‌حلی است که خانم معاون برای حل وفصل(!) معضل کارتن خوابی ارائه می‌دهد!

سخنانی که البته برای عموم مردم از عجیب هم عجیب‌تر است اما برای کسانی که سر در آخور اشرافی تکنوکرات کارگزارانی دارند، نه تنها عجیب نیست، بلکه راه‌حلی محسوب می‌شود برای حل معضل کارتن‌خوابی! راه‌حلی که احتمالا حضرات با سوزاندن فسفرهای فراوان به آن رسیده‌اند!

حق دارند راه‌حل‌شان برای کارتن‌خواب‌ها عقیم‌سازی باشد؛ آخر چطور می‌شود از دولتی که وزیرش، مسکن مهر را مزخرف می‌خواند و خود از ویلای میلیاردی برخوردار است، انتظار داشت راه‌حلی غیر از این برای کارتن‌خواب‌ها داشته باشد! اصلا از کسانی که بر مانور تجمل اصرار داشتند و ساده‌زیستی را به سخره می‌گرفتند، می‌توان غیر از این هم انتظاری داشت؟!

در واقع این نوع مواجهه‌ی دولت‌مردان و دولت‌زنان با مسئله کارتن‌خواب و گورخواب‌ها نتیجه‌ی تفکر و رویکردی است که بر دولت حاکم است. رویکردی که جناب سریع‌القلم به عنوان مغز متفکر دولت یازدهم در تشریح اولویت‌های دولت اینگونه از آن رونمایی کرده بود: «مهم‌ترین اولویت دولت جدید، تغییر سریع تصویر ایران در منطقه و جهان است؛ تصویری که نشان دهد افرادی مؤدب، بافرهنگ، اصیل، بادانش، مجهز به عفت کلام، خویشتن دار و فهیم نسبت به منافع و مصالح ملی در دستگاه دولتی مسئولیت پذیرفته‌اند. عده ای که قبلاً هواپیما سوار شده‌اند، سیر هستند، غذای خوب خورده‌اند، زندگی متعارفی داشته‌اند و با جهان آشنایی دارند.»

راستی شنیده‌اید که چندی قبل آقایان از حقوق شهروندی رونمایی کردند و برای همه مردم هم پیامک فرستادند تا بروند آن را بخوانند. نمی‌دانم بین عقیم‌سازی و حقوق شهروندی رابطه‌ای وجود دارد یا نه؟ و نمی‌دانم کارتن‌خواب‌ها و گورخواب‌ها هم دارای حقوق شهروندی هستند یا خیر؟

راستی این را هم احتمالا شنیده‌اید که جناب اصغر فرهادی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وجود گورخواب‌ها انتقاد کرده است. اصغر فرهادی را که می‌شناسید! همو که آخرین فیلمش، فروشنده را می‌گویم با حمایت مالی یکی از حامیان اصلی داعش یعنی قطر ساخته شد. همو که با به تصویر کشیدن همین کارتن‌خواب‌ها در فیلم هایش کاسبی اسکار می‌کند. همو که خود از سربازان لیبرال‌سرمایه‌داری است. اگر بگویم دردناک‌تر از گورخوابی و کارتن‌خوابی این است که پادوهای نظام لیبرال سرمایه‌داری ژست حمایت از کارتن خواب‌ها را بگیرند، حرفی نابجا نیست!

البته چند روز قبل یکی از همین قماش لیبرال مسلک نسبت واقعی این جماعت با کارتن‌خواب‌ها را به خوبی نشان داد. آنجا که نوشت: «نمی‌شه که اینا تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم تولیدات اینا رو سیر کنه... تنها راه‌حل واقعی کنترل جمعیت کارتن‌خواب‌ها و حاشیه‌نشین‌ها، عقیم کردن اجباریه... اگرچه مغزایی که کار نمی‌کنن برای عقیم کردن سگ و گربه هم احساساتی می‌شن... چون عادت دارن فقط به حقوق موجودی که توانایی درک حقوقش رو نداره یا شعورش رو نداره فکر کنند اما نمی‌تونن به حقوق بچه‌ای فکر کنن که تو این قبر‌ها به دنیا میاد و حق داره تو این وضعیت متولد نشه...»

وحید سالار

دیدگاه شما
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
دیدگاه دیگران
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۳۰
وصیت‌نامه شهید حسین ایوانی/ اى مادر مهربانم سر مزار من گريه نكن
شهید ایوانی در وصیت‌نامه خود آورده است: اى پدر و مادر عزيزم هرگز براى من گريه نكنيد، مخصوصا شما اى مادر مهربانم؛ سر مزار من برايم گريه نكنيد و شكر خدا را به جا آوريد كه لياقت داشته‎ايد همچون فرزندى ر...
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۸
فیلم/ چشمانتان را ببندید و به علیرضا کریمی فکر کنید
چشمانتان را ببندید و برای یک لحظه به پهلوان علیرضا کریمی فکر کنید.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۷
صوت/ ترانه «خط شکن» با صدای محمدجواد موحد
ترانه «خط شکن» را با صدای محمدجواد موحد بر اساس شعری از محمدمهدی سیار به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت اسلامی علیه داعش بشنوید.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۵
کنکور حریف ندارد!
قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید در مدت پنج سال اجرایی شود و بر اساس آن تاثیر سوابق تحصیلی به 85 درصد برسد این درحالی است که بر اساس اذعان مسئولان، این رقم هم اکنون به 30 درصد رسیده است.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۰
سام درخشانی پدر شد +عکس
سام درخشانی تازه ترین پست اینستاگرام خود را به تصویری از نوزاد تازه متولد شده اش اختصاص داد.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۱۹
سنتور زنی شهره سلطانی با تیپ دهه شصتی؛ اِپُل و فُکُل +عکس
شهره سلطانی تازه ترین پست صفحه شخصی اش را به تصویر خاطره انگیز اختصاص داد.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۱۱
از حضور اجباری دانش آموزان تا ناکامی در پرکردن صندلی های خالی/ زنگ خطر انحلال حزب متبوع روحانی و نوبخت به صدا درآمد +تصاویر
در تهران این همایش با حضور محمد باقر نوبخت دبیر حزب اعتدال و توسعه و علی جنتی عضو شورای سیاستگذاری این حزب در محل وزارت ارتباطات برگزار شد که همین استفاده از اماکن دولتی برای برگزاری حزب متبوع دولتی ه...
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۴۶
دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان برنامه ریزی کرده است
امام جمعه دلگان گفت: دشمنان و دنیای استکبار برای ایجاد اختلاف بین ملت های مسلمانان برنامه ریزی کرده است.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۰۷
سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان به خاطر آزادی دو جاسوس بوده است
امام جمعه جلگه چاه هاشم گفت: سفر "بوریس جانسون" وزیر خارجه انگلیس در هفته گذشته به کشورمان به خاطر آزادی دو جاسوس انگلیسی بوده است.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۶/۹/۱۹ - ۰۸:۰۹
خسارت سرما به مزارع کشاورزی شهرستان دلگان+ تصاویر
سرما و یخبندان روزهای اخیر موجب خسارت بسیار گسترده ای به کشاورزان شهرستان دلگان شده است.
۱۳۹۶/۹/۱۹ - ۱۱:۰۴
واردات قوطی و سنگ سنباده از عربستان/ وقتی تایر بادی سعودی ها درب کارخانجات تایر ایران را پلمپ می کند+ جدول
افزایش واردات تایر بادی از عربستان در ماه های اخیر باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات تایر کشور شده است.
۱۳۹۶/۹/۲۰ - ۱۲:۲۱
فیلم/ واکنش رشیدپور به افزایش 3 برابری عوارض خروج از کشور
رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» نسبت به طرح افزایش 3 برابری عوارض خروج از کشور واکنش نشان داد.
۱۳۹۶/۹/۲۱ - ۱۲:۳۹
شیوع ایدز در میان زنان بیشتر از قبل شده است/تماس جنسی، در صدر دلایل ابتلا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شناسایی 625 نفر مبتلا به بیماری ایدز در استان از ابتدای شیوع این بیماری در جهان خبر داد و گفت: بالا بودن آمار بانوان مبتلا به ایدز در جامعه از چالش های فرارو...
۱۳۹۶/۹/۲۰ - ۱۲:۱۹
رضاخانی: اگر سلیمی رفتار بهتری نشان می‌داد، ژوری دخالت نمی‌کرد/ مسابقه بهداد برای داوران وزنه‌برداری یک کلاس جهانی است
رئیس کمیته داوران فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اعضای هیأت ژوری به‌درستی هر ۲ حرکت دوضرب بهداد سلیمی را خطا اعلام کردند.
۱۳۹۶/۹/۲۲ - ۰۸:۱۳
مرکز درمان بستر دلگان علی رغم وعده ها افتتاح نشده است/ پروژه بی سرانجام جنوب شرق در انتظار روبان افتتاح
مرکز درمان بستر 10 تخت خوابی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان علی رغم وعده های مسئولان همچنان افتتاح نشده است.
۱۳۹۶/۹/۲۰ - ۱۲:۱۸
صدری‌نیا: مستند «قائم‌مقام» روایت منصفانه از آیت‌الله منتظری/ روایت جامع از وقایع انقلاب
محمد صدری‌نیا کارگردان گفت: مسائل مبهم تاریخ انقلاب را جوانان نشنیده‌اند، ما تلاش کردیم در مستند قائم‌مقام روایت جامعی ارائه بدهیم.
۱۳۹۶/۹/۲۰ - ۱۲:۰۷
دستگیری شرور سابقه دار در شهرستان دلگان
فرمانده انتظامي دلگان گفت: در عملیات موفق نیروهای انتظامی این شهرستان، یک شرور مسلح دستگیر شده است.
۱۳۹۶/۹/۲۰ - ۱۱:۵۰
کشف و امحا ۹۰۰ کیلو مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در شهرستان دلگان+ تصاویر
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: 900 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در بازدید کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دلگان کشف و معدوم سازی شد.
۱۳۹۶/۹/۱۹ - ۰۹:۴۹
شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه فرهنگ کشور به خوبی نقش آفرین نبوده است
امام جمعه دلگان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته در عرصه فرهنگ و آموزش کشور به خوبی نقش آفرین نبوده است.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۳۰
وصیت‌نامه شهید حسین ایوانی/ اى مادر مهربانم سر مزار من گريه نكن
شهید ایوانی در وصیت‌نامه خود آورده است: اى پدر و مادر عزيزم هرگز براى من گريه نكنيد، مخصوصا شما اى مادر مهربانم؛ سر مزار من برايم گريه نكنيد و شكر خدا را به جا آوريد كه لياقت داشته‎ايد همچون فرزندى ر...
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۸
فیلم/ چشمانتان را ببندید و به علیرضا کریمی فکر کنید
چشمانتان را ببندید و برای یک لحظه به پهلوان علیرضا کریمی فکر کنید.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۷
صوت/ ترانه «خط شکن» با صدای محمدجواد موحد
ترانه «خط شکن» را با صدای محمدجواد موحد بر اساس شعری از محمدمهدی سیار به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت اسلامی علیه داعش بشنوید.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۵
کنکور حریف ندارد!
قانون سنجش و پذیرش دانشجو باید در مدت پنج سال اجرایی شود و بر اساس آن تاثیر سوابق تحصیلی به 85 درصد برسد این درحالی است که بر اساس اذعان مسئولان، این رقم هم اکنون به 30 درصد رسیده است.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۲۰
سام درخشانی پدر شد +عکس
سام درخشانی تازه ترین پست اینستاگرام خود را به تصویری از نوزاد تازه متولد شده اش اختصاص داد.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۱۹
سنتور زنی شهره سلطانی با تیپ دهه شصتی؛ اِپُل و فُکُل +عکس
شهره سلطانی تازه ترین پست صفحه شخصی اش را به تصویر خاطره انگیز اختصاص داد.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۴:۱۱
از حضور اجباری دانش آموزان تا ناکامی در پرکردن صندلی های خالی/ زنگ خطر انحلال حزب متبوع روحانی و نوبخت به صدا درآمد +تصاویر
در تهران این همایش با حضور محمد باقر نوبخت دبیر حزب اعتدال و توسعه و علی جنتی عضو شورای سیاستگذاری این حزب در محل وزارت ارتباطات برگزار شد که همین استفاده از اماکن دولتی برای برگزاری حزب متبوع دولتی ه...
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۴۶
دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان برنامه ریزی کرده است
امام جمعه دلگان گفت: دشمنان و دنیای استکبار برای ایجاد اختلاف بین ملت های مسلمانان برنامه ریزی کرده است.
۱۳۹۶/۹/۲۴ - ۱۳:۰۷
سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان به خاطر آزادی دو جاسوس بوده است
امام جمعه جلگه چاه هاشم گفت: سفر "بوریس جانسون" وزیر خارجه انگلیس در هفته گذشته به کشورمان به خاطر آزادی دو جاسوس انگلیسی بوده است.